Mit mutat a riport?

Az Életmód Felmérés eredménye a mérési időszak hosszától, és edzések mennyiségétől függően egy 8-16 oldalas riport, mely objektíven és könnyen értelmezhető formátumban mutatja meg, hogyan reagál a szervezet a mindennapi eseményekre.

STRESSZ ÉS FELTÖLTŐDÉS

Fiziológiai szempontból a stressz teljesen normálisnak számít, csupán annyit jelent, hogy szervezetünk koncentrál a mindennapi feladatokra. Baj akkor van, ha a stresszt nem követi hatékony regeneráció, illetve ez az állapot krónikussá válik. Napjaink körülbelül 50%-a stressz, nem mindegy azonban milyen az eloszlása, illetve a szervezet vissza tud-e töltődni az alvás során. Nemcsak az alvás mennyisége, hanem minősége is számít, melyet nagymértékben befolyásol, milyen állapotban megyünk aludni, illetve milyen a szervezet regenerációs képessége, milyen hamar képes feltöltődő üzemmódba kapcsolni.

Az átlagos alvásidő jelenleg alig 7 óra, de ennek csupán 61%-a jár valódi feltöltődéssel. Pedig az alvás a kulcsa következő napi tevékenységünknek.

A napközben, főleg munkaidőben beiktatott rövid szünetek, az elegendő mennyiségű feltöltődést jelentő tevékenység, illetve a rendszeres sportolással elérhető megfelelő regeneráció hozzájárul ahhoz, hogy energiaháztartásunk kiegyensúlyozott legyen, ezzel megelőzhetjük a krónikus stressz által okozott betegségek kialakulását.

EDZÉSHATÁS ELEMZÉS


A rendszeres testmozgás nem csupán a test formálását jelenti, illetve nem csak az edzés alatti időszakban képes a stresszt csökkenteni.

Méréseink bizonyítják, hogy az aktív sportmúlttal rendelkező emberek regenerációs képessége abban az esetben is kiemelkedő, ha már nem sportolnak. Soha nem késő elkezdeni, már 3 havi rendszeres mozgás is javítja az állóképességet, ezáltal pozitív hatással van a regenerációs képességre.

A riport segítségével sporttevékenységünket aktuális edzettségi szintünkhöz igazíthatjuk, illetve megtervezhetjük a szükséges mozgásmennyiséget és a mozgás típusát. A szervezetnek az állóképesség növeléséhez magasabb intenzitású edzésre van szüksége, viszont figyelni kell arra is, hogy alacsonyabb edzéshatású mozgásformát is válasszunk, mivel az állandó túlterheltség sérüléshez, teljes kimerüléshez vezethet.

ENERGIAHÁZTARTÁS GÖRBE

A diagram megmutatja, hogy az aktuális élethelyzetben a szervezet erőforrásai töltődnek, vagy merülnek, esetleg egyensúlyban vannak. Ha az erőforrások nem töltődnek vissza az alvás során, a stressz krónikussá válik, kiégéshez, szív- és érrendszeri-, mozgásszervi-, emésztőrendszeri-, anyagcsere betegségekhez, immunrendszeri és szexuális zavarokhoz vezethet.