9 tényleg hasznos dolog, amit megtehet azért, hogy egészségesebb legyen

Mindig élvezet olvasni a különböző internetes oldalak életvezetési tanácsait, de vannak cikkek, amelyek azonnal írásra késztetnek.

Jelen esetben a cikkíró 9 apró trükköt osztott meg, melyek: „nem is követelnek erőfeszítéseket, csak egy kis odafigyelést, és biztosan ezerszer hallott már róluk, de nem lehet elégszer átismételni ezeket”. Ilyenek például a komolyzene fontossága, a szájöblögetés, és a körömlakk időleges hanyagolása. Ezen felbuzdulva írtunk mi is 9 hasznos tanácsot, amelyek szintén nem igényelnek különös erőfeszítést, hatásuk mégis ezek többszöröse, eredményességüket pedig 1200 hazai, illetve a Firstbeat Technologies hálózatának több millió testszenzoros mérése bizonyítják.

1. Aludjunk eleget!

Ne centizzük ki a javasolt 7-8 órát, csak keveseknek adatik meg, hogy ez 100%-os feltöltődést jelentsen. Az átlagos feltöltődés aránya méréseink alapján 61%, ami 4 óra 15 perc éjszakai regenerációt jelent. Ugye milyen kevés?

2. Mozogjunk eleget!

Ha nem csupán általános fittségünket akarjuk fenntartani, akkor ez ne a szokásos menj lépcsőn, és sétálj le egy villamosmegállót tanácsok megfogadását jelentse. A fittség fejlesztéséhez fontos, hogy a pulzusunk tartósan magas tartományban legyen, tehát legalább heti kétszer menjünk le edzeni, futni. Az edzés tartson legalább egy órát, és ne felejtsünk előtte-utána 10 percig nyújtani. Váltogassuk a különböző intenzitású sportokat, ne mindig spinningre vagy jógára járjunk, míg előzővel teljesen kikészíthetjük a szervezetet, utóbbi inkább meditációnak, nyújtásnak minősül, amire szükség van, de állóképesség növelésére nem alkalmas.

3. A pénz a legjobb motiváció!

Ha már ezerszer eldöntöttük, hogy most már aztán tényleg elkezdjük a rendszeres testmozgást, de az otthoni edzésvideókat 10 perc után lekapcsoljuk, vagy mindig másnapra halasztjuk az edzést, vegyünk bérletet a közeli fitneszterembe. Nincs jobb motiváció, mint a pénz- és időnyomás. Pár hónap után már nem lesz rá szükségünk, hiányozni fog a sport.

4. Ne sportoljunk túl későn!

A szervezet sportolás után legalább 3 órán keresztül pörgésben marad, sőt az edzés intenzitásától függően akár a legmagasabb stressz szintet is produkálhatja. Természetesen mindig vannak kivételek, a gyermekkori sport olyan alapot biztosít, amely megtanítja a szervezetet, hogy minden lehetőséget kihasználjon a regenerációra. A késői sport az alvásunktól vehet el értékes órákat, amiről persze mi általában nem tudunk, hiszen a fáradtságtól „olyan jól alszunk”, másnap persze nem értjük, mitől vagyunk kimerültek.

5. Ne oldjuk a stresszt alkohollal, főként ne közvetlenül alvás előtt!

Épp ellenkező hatást fogunk elérni, a szervezet arra fog koncentrálni, hogy az alkoholt lebontsa, szintén órákkal késleltetve a feltöltődést.

6. Együnk minőségi ételeket!

Az édességen megspórolt pénzt költsük zöldségre, gyümölcsre. Próbáljuk elhagyni a finomított lisztet, cukrot, ha nagyon nem megy, legalább csökkentsük annak mennyiségét. A boltban található késztermékek túl vannak cukrozva, együnk kevesebb cukrot, 1 hónap után már túl édesnek fogjuk találni a ezeket a termékeket, ez megkönnyíti az átállást az egészségesebb étkezésre.

7. A gyógyszerek, étrend-kiegészítők nem jelentenek megoldást a stresszre!

Javíthatnak közérzetünkön, ha másként nem, a placebo-hatás által, de ha a feszültséget okozó problémát nem oldjuk meg, szervezetünk ugyanúgy szenvedni fog a nyomás alatt, és kialakulhat a krónikus stressz, amely szív- és érrendszeri, emésztőrendszeri, immunrendszeri és még sok további egészségügyi problémához vezethet.

8. Mozduljunk ki hétvégén! Ugyanolyan élvezetes lehet egy kirándulós, piknikezős vasárnap, mint egy háromfogásos családi ebéd, amely után mozdulni sem tudunk, sőt.

9. Mutassunk példát gyermekeinknek, és tanítsuk meg őket az egészséges életmódra!

Az aktív sportmúlttal rendelkező emberek olyan regenerációs képességgel rendelkeznek, amelyet 30 fölött már nagy küzdelmek árán…sem lehet elérni. A stressz teljesen normális fiziológiás állapot, a szervezet regenerációs képessége szabja meg, hogy lehet feloldani. A gyermekeink egészsége sokkal inkább függ tőlünk, mint hinnénk!

+1. Vegyük igénybe a Fusion Vital Életmód felmérést!

Megismerve a szervezet aktuális állapotát, a számtalan életvezetési tanácsból személyre szabottan válogathatunk. Például kiderülhet, hogy hiába meditálunk, mégsem jelent számunkra feltöltődést, a sport melyet végzünk, nem elég intenzív, és bármennyire utáljuk a munkánkat (munkahelyünket), ha közben folyamatosan töltődünk.

Mintariport letöltés

Szóljon hozzá

Your email address will not be published. Required fields are marked *